Oefening baart kunst (dag 30 week 6)


Wat doet Mailin Fleur op een doodgewone donderdag waarop het ook nog regent?

Omdat ook de middelbare scholen weer begonnen zijn, moest ik 'gewoon' het ontbijt voor mijn pleegdochter klaarzetten. Het ontbijt bestond uit een croissantje plus een smoothie van kiwi, banaan en mineola's. Terwijl er ontbeten werd door haar, deed ik 'cardio voor beginners' met een filmpje op You Tube. Op het moment dat ik de douchekraan aan hoorde gaan, sloot ik mijn ogen voor mijn meditatieoefening.

Vandaag probeerde vanuit rust de dingen te doen die 'moeten'. Gewoon wat huishoudelijke klussen en het lukte me om zonder haast schoon te maken en op te ruimen. Daarna deed ik boodschappen voor een hele week. Om 11:30 kwam ik de straat inrijden. De eerste persoon die ik zag, was mijn buurman die een bakkerszaak heeft naast ons huis. Ik herinnerde me er aan dat ik nog een 'bedankboeketje' voor hem en zijn vrouw wilde kopen. Vorige week hadden zij mijn old school postertjes in hun zaak gehangen om nog wat aandacht voor mijn plan te verkrijgen. Het bezorgde me meer publiciteit.


In de bloemenzaak vertelde ik wat de aanleiding was voor het kopen van de bloemen.Gelukkig wist de eigenaresse me te vertellen wat de smaak van de bakker en zijn vrouw is. Het samengestelde boeket bezorgde me kippenvel, zowel de kleuren als de geuren prikkelden mijn zintuigen op een prettige manier.

Eigenlijk had ik vandaag veelvuldig willen oefenen voor de pitch. Ook had ik mijn fiets willen ophalen. Maar in plaats van mijn wensen na te jagen, gaf ik Dakini groenlicht toen ze met de Sinterklaas cd voor mijn neus stond. Samen zongen we;' Dag Sinterklaasje', terwijl ik dit blog schreef. Morgen weer een dag waarop ik doe wat 'moet' gebeuren voor LIFE! en al die andere belangrijke zaken in mijn leven. Vandaag nog even oefenen met rust vinden in de gewone dagelijkse dingen.

Reacties