Vriendschap met mijzelf (dag 25 week 5)

Vandaag kwam ik tot de conclusie dat ik een kluizenaar ben. Meteen voelde ik de onbedwingbare behoefte in me opkomen dit met mijn vrienden te delen. Gelukkig heb ik er maar 2 dus was ik snel klaar. Maar daar was de kous nog niet mee af. In deze wereld, of moet ik zeggen in mijn wereld, is einzelgänger zijn niet hip. Eigenlijk moet je hordes vrienden hebben, fans nog beter. Want kwantiteit gaat boven kwaliteit in vriendschapsland. Immers, iemand met veel vrienden zal wel een 'nice person' zijn, toch? En andersom een heremiet...I rest my case.



Het moge duidelijk zijn waarom ik deze gedachtenspinsels had. Precies de Challenge van www.onzenieuweschool.nl. Ik ben er sinds vrijdagnacht 24/7 mee bezig. Verveling ken ik niet meer. Elk moment van de dag ontdek ik weer een list om het feit van mijn beperkte netwerk te kunnen omzeilen en toch mensen op mijn plan#49 te laten stemmen. Het is een heerlijke bezigheid. Ik doe het ook in mijn eigen tijd sinds ik dus als zzp'er te boek sta.
Het levert me veel voldoening op zelfstandig te zoeken naar manieren en resultaat te zien van mijn inzet. Het voelt goed om uit mijn schulp te komen en vriendschap te sluiten, vooral met mezelf.

Reacties