Georganiseerde chaos (dag 16: week 3)

Vlak voordat ik begon te dromen werd ik gisteravond wakker gebeld, en vanochtend vlak voordat ik mijn droom kon afsluiten gebeurde het zelfde. Mijn dag begint totaal anders wanneer ik niet op mijn eigen manier kan ontwaken. Mijn ochtendrituelen schoten erbij in en ook Dakini kwam maar moeizaam op gang. Het lijkt wel alsof er meteen negatieve gevolgen zijn wanneer ik 's avonds afwijk van het avondritme van mijn dochter. Zij gaat dan later dan normaal avondeten, eet ook nog als desert suiker zoete dingen om vervolgens te laat te douchen en naar bed te gaan. Alles raakt ervan in de war. En in die ontstane chaos zijn mijn meditatieboekjes ook nog eens spoorloos.

Eigenlijk had ik vandaag veel behoefte aan communicatie. Ik wilde met anderen overleggen over de situatie die gisteren ontstaan is met mijn pleegdochter. In plaats van mijn verhaal kwijt te kunnen of tips te krijgen, was ik vooral luisterend oor voor anderen. Het doet een beetje denken aan mijn behoefte aan structuur in mijn hoofd en de opruimwoede waar dat mee gepaard gaat. Eerst mijn leefomgeving op orde en dan pas komt het ordenen in mijn hoofd.



Het fascineert me om te zien dat ik altijd een bepaalde structuur om mij heen wil scheppen. Die structuur mag ook opgebouwd zijn uit totale chaos, zolang ik maar weet waar ik aan toe ben, dan kan ik daar flexibel mee omgaan.
Vandaag een kort blog, op een ongeordende dag, met onduidelijke vooruitzichten en een troebel doel maar ik heb me ondanks dat wel aan mijn afspraak gehouden elke doordeweekse dag een blog te schrijven. Waarvan akte.

Reacties