Het geluid van ploppende popcorn (dag 29 week 6)

Er is nieuws, goed nieuws; we hebben een tijdelijke locatie voor LIFE! waar we dus dinsdag van start kunnen gaan. Heerlijk als alles precies op tijd goed komt. Zo ging het ook met mijn plan voor 16 plussers. Er zouden 35 plannen met de meeste stemmen doorgaan naar de volgende ronde. Ik was vorige week steeds bezig met stemmers vinden, het ging goed. Zeker nadat het Parool me gemaild had met hun wens me te interviewen over mijn plan werd ik enthousiast. Ondanks dat had ik geen zin om het laatste weekend als een bezetene te checken hoe de stand er voor zou staan.

Patrick kwam met wijze raad; 'Laat het los en weet dat wanneer je maandagochtend kijkt er precies genoeg stemmen zijn en jij doorgaat'. Dat had ik even nodig. Zogezegd, zo gedaan, maandagochtend keek ik en inderdaad ik had pre-cies genoeg om op de 35ste plaat te staan. Gister was de organisatie van deze heerlijke wedstrijd voor een nieuwe school tot 's avonds na tienen druk met het bekendmaken van de uitslag. Hoewel ik overdag al bezig was geweest met de voorbereiding op de pitch, was ik toch blij verrast met de mail over mijn nominatie.

Ik maakte een whatsapplijst aan en verstuurde iedereen, die op mijn plan gestemd had, bij wijze van bedankje, een foto van bloemen in mijn geveltuintje. Doordat ik de 78 berichten met 1 druk op de knop kon versturen, kreeg ik ook binnen een minuut antwoord van de ontvangers. Mijn telefoon ratelde aan een stuk door, het klonk een beetje als ploppende popcorn.



Een bijzondere en voor mij totaal nieuwe ervaring is het meedoen aan de challenge en alles dat daarmee gepaard gaat. Ik word er ontzettend blij van. Al die nieuwe kansen en uitdagingen waar ik vol vertrouwen aan begin omdat ik me volledig onderdompel in de strategie van spiegelogie.

Ik waak ervoor geen moeite te doen, want als je moeite doet krijg je moeite. Wel zorg ik ervoor dat ik iets doe, want als ik niks doe, krijg ik niks. Het belangrijkste is eigenlijk heel voor de hand liggend; Ik zorg dat dat wat ik doe, goed voelt. Er is niks dat ik doe waar ik geen zin in heb of waar ik niet in geloof. En ondertussen blijf ik mijn affirmaties uitspreken, die meestal hetzelfde zijn namelijk iets met tevreden zijn. Wat een ontzettend goed gevoel is dat; tevredenheid, nooit gedacht dat dat zo overweldigend kon zijn.

Reacties