Dag 6: Mijn nieuwe levenspad

Gisteren heb ik mijn eerste zakelijke aankoop gedaan. Ik had genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om mijn eerste laptop ever te kopen. In de Apple store liet ik me volledig enthousiasmeren door de van oorsprong Haagse verkoper. Met mijn speciale verkoopbon en de aangeschafte producten verliet ik zeer tevreden het winkelpad.

Thuis aangekomen trof ik mijn zoon en een vriend hongerig in de keuken. De jongens maakten tosti's, ik een fruitsalade en Rijkswaterstaat gaf code rood af. Maar ik moest en zou nog wat shampoo en een krant kopen. Ook mijn zoon had een wens buiten de deur. Op internet hield hij bij hoelang het zou duren voordat de storm zou gaan liggen om dan alsnog naar een festival te kunnen gaan.



Mijn lief zette de Tour aan en begon rustig met de voorbereidingen voor het diner. Nadat de wijn ontkurkt was om alvast te chambreren en er al een pan op het vuur stond, belde de eerste gast af. 'Er wordt ons afgeraden om de weg op te gaan', ik deed een wens en liet mijn opkomende teleurstelling volledig los. Nu was er plots tijd vrijgekomen om mijn nieuwe aanschaf uit te pakken en te onderzoeken.

Net toen ik de smaak te pakken begon te krijgen en wilde onderzoeken waarom ik nog geen WIFI had, belden de gasten 1 voor 1 op, om te melden dat ze toch onze kant op zouden komen. Snel klapte ik de laptop dicht en begon het tafellaken te strijken. Het was duidelijke dat ik een bepaalde indruk wilde maken.

De avond verliep minder stormachtig dan de middag en ik bedacht toen ik naar bed ging dat het een welverdiende eerste vrije dag was in deze nieuwe fase van mijn leven.

Morgen weer de handen uit de mouwen, vandaag nog een rustdag.

Reacties