Dag 5: Mijn nieuwe levenspad

Ondertussen gebeurt er genoeg thuis. Zo ontdekte ik vanochtend dat mijn 14 jarige pleegdochter rookt, er lag een pakje sigaretten in de badkamer. Wat ik ongeveer het ergste vind, is het feit dat zij dus zonder ID eraan kan komen. Ik heb er een negatief oordeel over; Wie verkoopt er nu verslavende middelen aan een minderjarige?

Vanochtend heb ik gemediteerd op dankbaar- en dienstbaarheid. Dat doe ik met enige regelmaat. Er gebeuren op zo'n dag dan direct dingen waar ik me dienstbaar en of dankbaar bij kan opstellen.
Na mijn ontbijt stond ik in de keuken mijn lunch klaar te maken toen Dakini de trap af kwam en zei:"Ik heb je hulp nodig'. Vervolgend op fluistertoon, als besprak ze een staatsgeheim:'Ik wil m'n onesie aan'. De reden van het op gedempte toon praten, bleef mij onduidelijk, ik vervolgde haar de trap op naar de slaapkamer.


Straks breng ik haar bij haar grootouders en ga ik weer vergaderen. Beeldvormen over de kernkwaliteiten van LIFE! Ik heb er 7 bedacht: zelfredzaam(heid), zorgzaam(heid), flexibel. evenwicht(heid), aanwezig(heid), ondernemend en empathisch. Mijn nieuwsgierigheid naar de mening van de anderen is groot. Omdat we met de CONSENT methode werken, staat niks vast op dit moment en telt ieders mening/stem. En daarom is de uitkomst vaak zeer verrassend.

Ik ben nu al dankbaar met het resultaat.

Reacties