Lessons in love for LIFE!



Liefdesrelaties zijn heerlijk, 
ja...zolang het goed gaat. 

Wanneer je middenin een crisis zit, wil je weg en dan voelt de gedachte aan het vrijgezellenbestaan als het ontdekken van de nooduitgang.

Dus: niet vluchten, niet uit contact gaan of je niet afsluiten, zijn enorme uitdagingen. Ben je bereidt die aan te gaan?

Geen mens gaf mij essentiĆ«le informatie over liefdesrelaties toen ik eraan begon als twintiger. Wist ik veel. Nooit gehoord over in of uit contact gaan en wat dat doet. 

Alle aannames die ik had waren gebasseerd op verhalen uit films & boeken en de anekdotes van de vriendinnen en vrouwen in mijn leven. 

Romantische sprookjes of pure nachtmerries iets anders leek er niet te bestaan.

Ondertussen ouder en wijzer en in mijn zoveelste relatie weet ik eindelijk dat je onbewust precies die partner zoekt/vindt, die jou niet kan geven wat jij nodig hebt en omgekeerd. Maar...EN als je dat bewust wel gaat doen, jij en je partner dat stuk zullen helen. Op die manier til je je liefdesrelatie bewust naar een ander niveau en kan je alles dat zich aandient, gebruiken voor innerlijke groei. 

Dat die bovengenoemde verlangens waarvan je wil dat je partner ze vervult, vervolgens te maken hebben met de 'tekorten' ontstaan in je vroege jeugd, was mij nieuw. Dat het geheel overgoten met een sausje van gedachtes over GOED en FOUT gebasseerd op opvoeding, mores, cultuur, geloof et cetera dat nog complexer en onhelderder maken, zie ik nu best helder.

Wat als ik het allemaal als twintiger geweten had, denk ik wel eens. Had het iets veranderd aan mij? Had ik meer compassie kunnen hebben voor de ander en mezelf?


Tja als, als...Als mijn vader Russisch gesproken had, dan had ik de polka gedanst, zeer irrelevant.

De geƫvolueerde jeugd van tegenwoordig, leert en begrijpt zo snel. Op de school waar ik werk merk ik dat ik moeiteloos met ze kan sparren, samenwerken, ze mij inspireren, corrigeren, motiveren en we vaak bezig zijn met dezelfde thema's in ons leven. Ik zal blijven delen waarvan ik merk dat het ze inspireert.

Meer compassie hebben voor de ander en mezelf, het maakt me zachter en krachtiger tegelijk. Dat gun ik een ieder en zij die zich student voelen bovenal.

Ahee!



















Reacties