Uit de verhalen



'Blijf uit de verhalen', was het advies van de leraar. 'Doe dit om om meer en in meer in de Ik Ben te verblijven' en ik zei: 'Ehhh...'.

Wat blijkt, ik ben een verhalenverslaafde. Mijn leven draait om verhalen; het verzamelen, horen, schrijven, vertellen, lezen en fantaseren. Shit, wat nu?

Ik ben er deze week eindelijk achter gekomen hoe ik op dat gebied functioneer. Mijn lief en ik liepen door de binnenstad van Amsterdam en uit mijn mond vloeide een woordenstroom die niet te stoppen leek. Bij elk opvallend gebouw ontsprong een herinnering of fantasie. Elke toerist die voorbij liep, droeg een verborgen verhaal met zich mee dat ik in mijn hoofd ontrafelde.

Bij deze rasechte beelddenker, creĆ«ert bijna elk beeld een associatie en dus een verhaal. Dit gaat helaas moeiteloos waardoor er weinig bewustzijn opzit. 

Zoals ik bij voorgaande verslavingen ondervonden heb, werkt het voor mij het beste om voor de de cold turkey te gaan. In dit geval betekent dat; de stilte omarmen. Wat mijn challlenge voor gevolgen heeft voor mij sociale leven en dit blog, kan ik nog niet overzien.
Dat het een enorme uitdaging is, al wel.

In stilte verblijf ik

Ahee!

Reacties