Best spannend



Op maandag 6 januari 2014 nam ik feitelijk 'toevlucht tot' de Spiegelogie en daarmee het doen van affirmaties. Samen met mijn zus en toen nog lief maakten we er een gewoonte van om wekelijks bij elkaar te komen om te oefenen met het uitspreken van affirmaties en ontdekten we de magie die ermee gepaard leek te gaan.

Mijn leven veranderde extreem, ik experimenteerde veel met de kracht van het manifesteren en stond versteld van de letterlijke gewenste uitkomst van mijn wensen. Het werkte zo verbluffend dat ik er half manisch van werd, heel eng. En... ook deze mentale staat wist ik weg te werken met wederom de juiste affirmaties.

Toen ik weer geland was, ging ik er rustig mee verder, sterker nog, het was er nog steeds,  in goede en slechte tijden. Het gevoel van controle en invloed hebben op mijn gevoelens, werd verslavend.  Wanneer ik stress of negativiteit verwachtte, deed ik mijn ding. Ook ontwikkelde ik door mijn enthousiasme een zendingsdrang, mijn hele omgeving moest eraan meedoen. Vele blogs schreef ik erover.

Ik was er letterlijk elke dag mee bezig en zou het waarschijnlijk gewoon blijven doen ware het niet dat...

Al vrijwel meteen aan het begin van mijn huidige liefdesrelatie ontdekte ik dat het hele 'wet van aantrekking en affirmatiecircus' niet echt het ding is van mijn lief. Wanneer ik hem vroeg naar het waarom niet, was zijn antwoord steeds zoiets als: 'Zijn met wat er is, zonder een voorkeur te ontwikkelen'. Ik kon het niet begrijpen. Regelmatig gebeurde het dat ik hardop een affirmatie uitsprak en hij hem letterlijk met dezelfde overtuigingskracht tegensprak in een tegengestelde wens, hilarisch.

Een paar dagen geleden deed zich een moment voor waarop het uitspreken van affirmaties zo voor de hand liggend leek, dat een collega zei: 'Mailin jij hebt natuurlijk al je wensen uitgesproken', de verbazing op het gezicht was duidelijk zichtbaar, nadat ik vertelde geen affirmaties meer te gebruiken.

Later dacht ik aan een beroemde bestseller om met roken te stoppen. Een tijdje geleden hoorde ik dat de schrijver ervan zelf was gaan roken. Eerst een ieder overhalen iets te gaan doen en er dan zelf stiekem mee stoppen, lekker verwarrend.  
Vandaar dit blog met uitleg.

Mijn wens te ontwaken is getransformeerd tot een verliefdheid. En daarmee is mijn huidige experiment: 'te zijn met wat er is, het leven zichtzelf laten leven, geen affirmaties meer.
 En dat is, tja, best spannend. En ook ehhh... geil.  Sorry een ander woord past gewoon niet. Geil als in megaopwindend, fully alive. Maar ook heul rustig eigenlijk. 

Hiehaa of dus gewoon ahee!




Reacties