Het liefdes-experiment dus




Yasho: Ja zo kan je het noemen een liefdes-experiment dus

Mara: Goh dat je er weer helemaal voor gegaan bent, best dapper toch?

Yasho: Hoe bedoel je dat precies?

Mara: Nou na al die voorgaande relaties die, ja hoe zeg ik dat een beetje neutraal, toch allen sneuvelden om legitieme redenen, dapper dat je het nog een keer wil proberen zeg maar.

Yasho: Proberen??? Ik ga er voor, niks proberen, het is voor het eggie hoor.

Mara: Ooh oke, sorry, ben je geirriteerd of zo?

Yasho: Ehh ja ik geloof dat het me wel raakt dat je zo verbaasd bent.

Mara: Nou laat ik het zo zeggen, na mijn scheiding van Kali, heeft het best een tijd geduurd voordat ik weer het vertrouwen in mannen terug had en het geloof in mijzelf als geschikte partner en in relaties in het algemeen dus.

Yasho: Dat kan, kijk ik ben ondertussen een veteraan als het gaat om relaties eindigen en nieuwe relaties starten, dus ja gek genoeg maakt dat me wel hoogmoedig misschien of zoals jij het noemt dapper. Been there, done it, seen it and still alive and kicking.

Mara: Ja dat is waar, zo kan je het ook benaderen natuurlijk, dat past eigenlijk ook wel bij jou, dat avontuurlijke, filmisch bijna, soms lijkt het alsof je nergens bang voor bent wat de liefde betreft, klopt dat?

Yasho: Bwaaa...hahahahahahaaa, dacht je dat, ik vind het allemaal doodeng, maar dat is nooit een reden geweest om er niet voor te gaan. Het geeft namelijk tegelijkertijd een gigantisch gevoel van echtheid, het leven zeg maar, hoe zou je als mens kunnen kiezen voor veiligheid en er niet voor gaan puur en alleen omdat je bang bent gekwetst te worden of pijn te voelen? Het leven is toch ook lijden zolang ik me identificeer met mijn lichaam, denken en voelen en ja daar heb ik een vrije keuze in. Als ik wil lijden dan mag dat.

Mara: Je klintk nu wel een beetje zweverig, het is toch niet zo dat je altijd een vrije keuze hebt in wat je overkomt en hoe je je daar dan bij voelt toch?

Yasho: Geen idee, ik kan alleen voor mezelf spreken, ik zie altijd heel duidelijk dat ik kan kiezen voor drama en lijden of dat ik mijn gevoelens en de daaronder liggende behoeftes onderzoek en bij zachtheid en liefde uitkom. En nee Mara dat is niet simpel of snel gefixt maar wel een voor mij werkbare manier om los te komen van dat ego en de gevoelens die komen en gaan, telkens weer. Een prachtige opdracht die ik mezelf geef en waar ik af en toe snel en dan weer trager in slaag. 

Mara: Wauw oke, nou fijn dat het voor je werkt toch?

Yasho: Kijk waar het mij omgaat is dat ik mezelf wil realiseren, wil ontwaken en liefdesrelaties lenen zich daar uitstekend voor moet je weten. Elke keer dat ik getriggerd ben, kan ik daar iets mee doen en tot transformatie komen of het zelfde liedje spelen, de keuze is aan mij.

Mara: Dus je onderzoekt het en gaat ervoor zeg maar

Yasho: Ja zo kan je het noemen een liefdes-experiment dus

Reacties