Wie A zegt

Gistermiddag stond in het teken van spelletjes spelen. Mijn favoriete manier om geld te verdienen. Het bevat alle elementen die mij wakker houden namelijk; competitie, lol, spanning, uitdaging en actie.

Ook met Floris werd er een spel gespeeld. Een eigen creatie van hem. Tijdens dat spel, dat ik niet durf uit te leggen omdat ik vrees de essentie te missen...kreeg ik de opdracht een vraag te verzinnen.

Mijn vraag aan de medespelers was: 'Wat is de benauwdste vorm van overgave?'

Later op de dag aan de telefoon met Ferry, sprak ik eerlijk en open over mijn levenswens. Mijn grote verlangen om te ontwaken. Tijdens het uitspreken van die wens voelde ik een groot verdriet, tranen prikten achter mijn oogleden, ik voelde schaamte voor mijn bijna kinderlijke eerlijkheid, frustratie vanwege de realisatie dat ik nog altijd zoekende ben en woede en ongeduld er nog niet te 'zijn'.



Overgave een woord met betekenis waar ik de laatste weken veel mee leef. Ergens volledig voor gaan zonder enige terughoudendheid. Twijfeloos, vastberaden, onbevreesd.

Ben ik werkelijk bereid mijn essentie te zien? Of zijn het slechts woorden?

Een bruisende spanning is voelbaar in mijn lichaam terwijl ik dit schrijf. Is er overgave of benauwt het me?

Ik ga het onderzoeken...

Ahee!

Reacties

  1. O mailin moedig maar.ook.zo.vreselijk. ik.gericht en vermoedelijk pijn veroorzakend tja dat pijn bij het leve hoort okay maar je kunt ook.grenzen van integritiet teit overschrijden.

    Denkend aan je kinderen je jon gste....stel.jejezelf.wel.een s de .vraag hoe zij erover denken .of zullen denken nu of zuig je ze.mee.met al het zoeken

    Of je zult vinden ...dat weet ik niet mijn reactie is ambivalent want ik.vin d.veel.van wat.je schrijft.dapper.en ook erg mooi .
    Maar je zelf.en je eigen geluk.zo.centraal te. Stellen als.jij doe t en daarbij je altijd afhankelij van of dit of.dat.te.maken
    Nee dat. Is niet mijn kopje thee.

    Eigenl ijk. Gun ik.je voor jou en ten gunste van de jouw dierbaren een stevige landing.

    Joke buffing

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten