Geef me een hint

Dit is het moment om te gaan studeren, iets nieuws te leren. Ik sta te popelen om nieuwe vaardigheden onder de knie te krijgen. 
Het enige dat mist, is het antwoord op de vraag:


' Wat wil ik precies leren?'

Is het een ambacht? 

  • Houtbewerken? 
  • Wol spinnen? 
  • Natuurlijke parfums maken? 

Is het een praktische vaardigheid? 

  • Veganistisch koken? 
  • Rawfood lekkernijen maken? 
  • Natuurlijke haarverzorging?

Is het iets in de creatieve sector? 

  • Een autobiografie leren schrijven? 
  • Kleden leren weven met een weefgetouw? 
  • Flamenco leren zingen? 
  • Improvisatie theaterles?

Is het iets spiritueels? 

  • Mindfulness? 
  • Familieopstellingen? 
  • Sociocratische gespreksleider worden?
  • Geweldloze communicatietrainer worden?

Is het iets fysieks? 

  • Biodanza? 
  • Werelddans? 
  • Yoga? 

Is het iets wetenschappelijks: 

  • Filosofie? 
  • Nederlandse letteren? 
  • Een 'vreemde' taal leren?


Eén ding is zeker; wat ik wil leren, zal iets zijn waar ik daarna mijn betaalde werk van maak. Ook wil ik met dat wat ik leer iets kunnen geven aan de wereld. Iets kunnen toevoegen aan het bestaande. Anderen kunnen inspireren en zoniet verder helpen.

Sinds 2 dagen struin ik het internet af opzoek naar allerlei opleidingen. Ik vergelijk studieduur en studiegelden. Ik kijk naar startdata en locatie. Maar er is nog geen absolute match. 

Ik wil zo graag, nu is het moment, mijn hoofd is leeg, mijn hersens willen kraken, mijn hart wil zich verbinden met materie en gelijkgestemde medestudenten. 

Kom op kosmos....give me a hint!

Ahee!

Reacties