Hij lachte zijn tanden bloot

'Het is heel ongebruikelijk wat ik nu doe', zei ik terwijl ik het gelaat van de man die de voordeur opendeed, bestudeerde. De frons in zijn voorhoofd maakte dat ik me bewust werd van de glimlach die ik op mijn eigen gezicht voelde ontstaan, hij moest meteen doorhebben dat ik een 'goede' bedoeling had. 

'Telkens wanneer ik langs dit huis fiets en de mooie lichtjes en kleurtjes zie, krijg ik een warm gevoel van binnen'. Doordat hij zijn tanden bloot lachte, zag ik dat zijn ondertanden scheef stonden. 



Toen ik voor de deur stond en op de bel drukte, voelde ik een kleine spanning en nadat de man mij bedankte, was er een vrolijke ontlading die een beetje doet denken aan het afsteken van vuurwerk. 
Als het goed uitpakt, is het ook een heerlijke ervaring.

Reacties