Je bent wat je doet

Allerlei categorieën heb ik bedacht om inzichtelijk te krijgen waar ik mee bezig ben en bovenal wat ik belangrijk vind oftewel waar ik behoefte aan heb. Ook wordt mij meteen duidelijk waar ik tekort schiet of teleurgesteld ben dat de frequentie laag is.

• Fysieke inspanning (cardio)
maandag tot en met vrijdag elke ochtend 30 minuten cardio
Wens: 1 keer per maand naar Club Lite op zondagochtend of 's avonds dansen in de stad op house
• Mentale inspanning (werkzaamheden bij ROCTOP/ werkzaamheden voor LIFE!)
maan-, donderdag en vrijdag overdag bij ROCTOP, om de week 's avonds of overdag 1 a 2 keer voor LIFE!
Wens:Elke week 8 uur bezig zijn met voorbereidingen voor LIFE!
• Kunst & cultuur consumeren (museum & bioscoop bezoeken/boek & krant lezen)
museum en bioscoop 1 keer per maand, krant in het weekend, boek in de vakanties
Wens: Om de week op de zondagochtend naar het museum of de bioscoop, een 2 avonden per week een boek lezen
• Contact met de natuur (bos- of strandwandeling/fietsen door de duinen)
bos- en duinwandelingen, plus fietsen in de duinen in de zomervakantie en 1 a 2 keer per seizoen in het weekend
Wens: Elk weekend een kort bezoek aan bos of zee
• Stilte momenten (meditatie/mandala kleuren)
mediteren elke werkdag 's ochtends, mandala's kleuren 1 keer per maand 's avonds of in het weekend
Wens: Elk weekend een langere meditatie en wekelijks 1 avond met anderen mediteren
• Persoonlijke ontwikkeling/spirituele groei (lezing en cursus Boeddhisme/cursus NVC)
1 a 2 keer per jaar
Wens: Elk seizoen 1 cursus NVC, elke maand 1 lezing over Boeddhisme

• Bewuste voeding (suikervrij en tarwevrij eten)
Tijdens werkdagen overdag
Wens: Doordeweeks 's avonds ook suiker- en tarwevrij
• Kwalitatieve tijd met mijn kinderen (spelen, praten, samen iets bekijken/ iets maken, samen ergens gaan eten et cetera)
Met mijn oudste kinderen 1 keer per seizoen, met mijn jongste kind elke week
Wens: Elke maand met mijn 2 zonen bij elkaar en samen eten en praten, plus iets bekijken/beleven
• Sociale contacten buitenshuis (met vrienden en zussen)
1 a 2 keer per seizoen
Wens: 1 keer per maand met een vriendin of zus iets drinken, uitgaan, wandelen of iets bekijken
• Kwalitatieve tijd met partner (tijd met z'n tweeën binnens- en buitenshuis)
1 Keer per seizoen
Wens: Elke week 1 dagdeel samen met z'n tweeën
• Het onderhouden van de leefruimte (opruimen/ruimte creëren/schoonmaken/administratie doen)
Elke week een paar momenten, vaak in het weekend
Geen wens
• Iets doen voor anderen in de maatschappij (hulp aan bekenden en onbekenden)
Elke week met of voor pleegdochter naar een instantie voor een evaluatiegesprek
Geen wens
• Kwalitatieve tijd met mijn directe familie (samenzijn met moeder/zussen/kleindochter/neven en nicht)
1 Keer per maand bij mijn moeder tijdens openhuis
Wens: Eens in de 2 weken mijn kleindochter knuffelen en 1 keer in de 2 weken doordeweeks mijn moeder bezoeken buiten de stad
• Creatieve uiting (blog schrijven/educatief materiaal maken/schilderen)
1 a 2 keer per maand een blog, 1 keer per seizoen educatief materiaal en of schilderen
Wens: Elke week 1 blog kort of lang

Reacties