Het zal de juiste keuze zijn

Wat heb ik nodig om te doen wat ik werkelijk wil, vroeg ik mijzelf vandaag? Wat houdt mij tegen om te gaan voor mijn droom? Het antwoord zou je niet verbazen;'Angst'.
Stel dat ik niet genoeg ga verdienen? Stel dat we dan geen huur meer kunnen betalen? Stel dat we dan geen biologische producten meer kunnen consumeren? Stel dat mijn man zich dan gestrest voelt over geldzaken? Stel dat we in de schulden raken? Stel dat we daarover ruzie krijgen? Stel dat niemand mijn keuze begrijpt? Stel dat familie en vrienden mij voor gek verklaren? Stel dat ik me dan eenzaam en dom voel?

Het voelde zo goed om dit rijtje op te schrijven, want nadat ik het teruggelezen had, kwam er een rust over mij heen. Iets in mij zei:'Is dat eigenlijk alles?' Want net zo goed, en daar heb ik de afgelopen 16 maanden heel veel ervaring mee opgedaan, gebeurt precies het tegenovergestelde.

Stel dat ik precies genoeg ga verdienen om blij, gezond en tevreden te kunnen leven met de mensen van wie ik hou? Stel dat ik precies de huur kan betalen van het (soort) huis waar wij als gezin graag in willen wonen? Stel dat we vanaf dan alleen nog maar biologische producten consumeren omdat het kan en goed voelt? Stel dat mijn man totaal kan ontspannen bij de gedachte en trots is op mijn besluit? Stel dat schulden een woord of begrip is waar wij als gezin los van staan? Stel dat we als gezin in balans verder leven? Stel dat iedereen die ik hierover vertel vol enthousiasme naar mijn besluit luistert? Stel dat mijn familie en vrienden mij bewonderen om mijn genomen keuze? Stel dat ik me dan blij verrast en tevreden voel?

Het voelt heerlijk om dit rijtje op te schrijven en door te lezen. Een energieke stroom golft door mijn lichaam.

Het is tijd Mailin Fleur om echt te doen wat jij het liefste doet. En ja, het zal de juiste keuze zijn.

Ahee!

Reacties