Duckface

Vorige week brak het zweet me uit. Het gebeurde toen ik aan het tanken was. Plotsklaps stopte de toevoer van de vloeistof. Nu weet ik uit ervaring dat het 2 dingen kan betekenen. Het eerste is een onschuldige namelijk mijn tank is vol, er kan niets meer bij, prima daar doe ik het voor. De tweede reden is een gĂȘnante; er staat dan namelijk geen enkele cent meer op mijn rekening. Drie maal raden welke reden op mij van toepassing was?

’s Avonds tijdens het tandenpoetsen in de badkamer herinnerde ik mij opeens dat ik mijn zoon beloofd had tandpasta aan te schaffen.
Je moet weten dat in dit huis elk gezinslid niet alleen zijn eigen tandenborstel maar ook een privé tandpasta heeft. De oorzaken daarvoor zijn niet alleen leeftijd gebonden, we houden allemaal van iets anders moet je weten.

De volgende dag vond ik 1 euro 20 in een broekzak genoeg voor het favoriete merk tandpasta van mijn zoon. Op straat kwam een man op me afgelopen. Zijn kleding zat erg ruim om zijn lichaam en in zijn mond zag ik geen tanden of iets dat daar voor door kon gaan. ‘Kunt u alstublieft wat geld missen?’, vroeg hij met slissende woorden, zijn lippen krulden tot een duckface.



‘Ik heb precies 1 euro 20 bij me om tandpasta te kopen’, sprak ik zachter dan ik van plan was. ‘Dat is belangrijker’, zei de tandeloze man en liep vlug door. ‘Hij kan het weten’, dacht ik en vervolgde mijn missie.

Reacties