Ik ben zo tevreden


Gisteren nodigde mijn zoon van 17 me uit om de stad in te gaan. Hij wilde schoenen kopen van zijn eerste loon. Mijn gezelschap stelde hij daarbij op prijs. Ik voelde me dankbaar en vrolijk. De laatste tijd loopt ons contact soepel. Er zijn andere tijden geweest. Sinds een paar weken voel ik dat ik snap wat er gebeurt en dat daarom dingen anders lopen. Het maakt me intens gelukkig en tevreden.

Waar ik in eerste instantie bang was voor kritiek naar mij of mijn zoon vanwege mijn aanstaand grootmoederschap, voel ik me nu krachtig omdat ik de dingen neem zoals ze komen. Ik ben zo tevreden over hoe ik er mee omga. Hoe ik mensen de ruimte geef om te zeggen wat ze voelen en zelf positief blijf. Mijn start, het eerste gesprek met de aanstaande ouders, vervulde mij met zo veel vreugde en vertrouwen dat ik zowel uitkijk naar als rustig wacht op de geboorte van mijn kleinkindje.

Patrick mijn grote liefde voelt aan wanneer ik zijn woorden of oren nodig heb. Als ik het nodig heb om mijn hart te luchten, luistert hij geduldig en wanneer ik om een oplossing verlegen zit, komt hij met creatieve oplossingen die passen bij wie ik ben. Officieel is hij dan niet de grootvader to be, maar in hoe hij meedenkt, meedoet en enthousiast is, zie ik geen verschil met een biologische opa.

Vandaag was er de hele dag een vriendinnetje van Dakini hier bij ons. Zodra de meiden in een conflict zaten, ze wilden bijvoorbeeld allebei precies hetzelfde speelgoed, lukte het mij om het de meiden zelf op te laten lossen. Simpel gezegd door om de beurt aan 1 van de twee te vragen; 'Zeg maar wat je wil', of 'Zeg maar wat zij moet doen'. Het klinkt gek maar het werkte keer op keer. Soms moest ik de zin herhalen of het aan de ander vragen maar steeds kalmeerden de meiden dan vanzelf en losten ze samen het probleempje op.

Sinds vorige week maandag ben ik me steeds meer en meer bewust van wat ik denk en wat ik zeg. Het heeft tot positief gevolg dat ik wanneer ik in een eventueel stressvolle situatie denk te komen, direct een positieve gedachte maak van hoe ik wens dat de situatie zich zal ontwikkelen. Het mooie is dat het keer op keer dan loopt zoals ik wenste.

Ik tel mijn zegeningen vandaag en voel me stralend en tevreden

Reacties