Het ligt in mij besloten



Ik nam toevlucht tot het Boeddhisme en kreeg daarbij een naam. 'De naam die ik je geef, zei mijn lama, is jouw potentie, die ik zie één die je nog verder mag ontwikkelen en belichamen'.
Mijn naam heeft de betekenis: Truth Holding Goddess.

Tien jaar later kreeg ik de initiatie voor de boddhisatva belofte. Een diepgaande belofte waarin er bewust gekozen wordt om steeds weer 'terug te keren' naar lichaam, spraak geest, totdat elk wezen ontwaakt is. Na die initiatie kreeg iedereen een naam. Dit keer van de lama van mijn lama. Ik ontving het kaartje met mijn Boddisatva naam, opende het en las: Goddess Treasure of Truth.

Dat ik iets heb met waarheid spreken, zoeken, vinden en leven heeft een oorsprong. Gisteravond voelde ik weer duidelijk dat ik mijn waarheid 'bloot te geven' had. Het is niet een makkelijk iets. Soms is er angst mensen ermee weg te jagen wanneer ik in eerlijkheid mijn gevoel uitspreek zoals gisteravond. Maar of liever zeg ik EN, er is geen weg terug. In India heb ik besloten alleen nog daarvoor te gaan. Niks meer achter te houden of te doen alsof het gevoel er niet is. En als het me niet meteen lukt, maakt niet uit er zal zich altijd een volgend moment aandienen waarin ik het alsnog kan doen.

En ja dat brengt vervolgens weer van alles teweeg bij de ander, en ja dat kan pijn doen ook bij mij. Het is NU het moment om de waarheid te leven, mijn Boeddhistische namen 'te dragen'. Ik kreeg ze niet voor niks, ik kreeg ze omdat ik was op een plek waar ik wilde zijn en meedeed aan een ritueel waarbij dit een  vast onderdeel is. Ik deed mee in volle overgave en met een commitment.

De waarheid spreken, vinden en leven is mijn weg en dat ligt in mij besloten.

Ahee!

Reacties