Geen last van sletvrees maar het tegenovergestelde

Er zijn meer periodes in mijn leven geweest dat ik losse contacten had met mannen, soms waren er meerdere tegelijk waar ik niet eens verliefd op was. Het zou kunnen dat mensen mij daarom wel eens slet genoemd hebben. Het grappige is dat ik het niet als belediging ervaar. In totaal zijn het er slechts 15 geweest waar ik seks (one-night stands of vaker) mee gehad heb. Allen ken ik nog van naam. Mijn lijst had best langer mogen zijn, ik vind hem kort.

Als puber wilde ik niets liever dan vrij te zijn en te bepalen met wie ik intiem zou zijn. Doordat het me toen niet lukte maar ik meiden zag die dat wel deden en daar van genoten, heb ik er altijd een soort bewondering voor gevoeld. Vrouwen die actief op mannenjacht gaan en daar vol enthousiasme over vertellen vind ik super vrouwen en bovenal meestal buitengewoon aantrekkelijk en spannend. Hoe dat allemaal zo gekomen is zal ik hieronder vertellen.

In de periode van mijn leven dat ik op de kleuterschool zat, woonden wij op Curaçao waar het altijd warm was en we luchtige kleding droegen. Het was pauze en een groepje kinderen rende naar een struik op het grote plein. Ik rende er achter aan. Bij de struik aangekomen, verstopte mijn klasgenootje Marianita genaamd, zich uit het zicht van de juffen.
Op commando van Richard een andere klasgenoot, trok ze haar onderbroek naar beneden. Ik keek nieuwsgierig toe, wat zou er gaan gebeuren? Marianita stond met haar blote billen naar ons toegekeerd en bukte een beetje voorover. Richard pakte een stuk appel uit zijn lunchkoffertje en wreef het in haar bilspleet waarna hij het in zijn mond stopte en opat. Dit herhaalde hij nog een paar keer waarbij, en dit herinner ik me nog precies, hij iets nonchalants over zich had.

Hoewel iets in mij zei dat billen en eten niet echt een voor de hand liggende combinatie waren, dacht ik op de een of andere manier uit Marianita’s gezichtsuitdrukking op te kunnen maken, ze keek steeds achterom naar Richard, dat ze het alles behalve vervelend of vies vond. Ook Richard at zijn appel met een enthousiasme dat mij deed vermoeden dat ook hij genoot. Niks heb ik erover verteld, ook niet later in de klas of thuis bij mijn ouders en mijn zus Amber.
Doordenkertje
Op de lagere school in Doetinchem kwam in de vijfde klas een nieuw klasgenootje. Anne was een jaar ouder dan de meeste in de klas en zag er uit als een vrouw. Ze had grote borsten, schaamhaar en werd al ongesteld. Met de komst van Anne, leerde ik ook een nieuw woord; ‘doordenkertje’. Anne gilde van de lach wanneer iemand een dop op zijn of haar pen deed of een arm in een armsgat stak. Werkelijk elke beweging waarbij iets ergens in geduwd of gedaan werd eindigde met het commentaar van Anne. Dat bestond uit de uitroep: ‘Doordenkertje!’, gevolgd door een steeds groter wordend koor van klasgenoten dat slechts ‘de OOOOOH klank’ produceerde.

Tijdens de laatste avond op schoolkamp in de zesde klas, kwam Gertie, de jongen die altijd verkering had, naar de meisjeskamer. Hij was een in gulle bui want alle meisjes kregen een zoen van hem. Niet vervelend vond ik aangezien ik één van zijn stille aanbidsters was. Bij mij aangekomen zoende hij me op mijn mond. Ik had geen ervaring met zoenen ontvangen en hield mijn lippen niet getuit waardoor de zoen half op mijn grote voortanden terecht kwam.
Onervaren
In de brugklasperiode was er altijd 1 klas met leerlingen die deden waar ze zin in hadden. De leerlingen uit deze klas verzamelden zich elke pauze in het fietsenhok en produceerden daar, rook, gelach en gegil. Er stonden brommers, er werd gezoend en de meiden droegen hakken en make-up dingen die ik interessant vond maar waar ik niks mee deed.
In mijn klas zat een meisje dat make-up droeg, cup D had en haar vriendje van 20 pijpte. Vaak wanneer we een uurtje vrij hadden en verveeld in de kantine hingen, trakteerde ze ons op een verslag van haar seksleven. Wanneer ik haar hoorde vertellen wat ze allemaal deed en liet doen, durfde ik nooit vragen te stellen of te reageren. Ik was bang uitgelachen te worden als uit zou komen dat ik een leek was.

In het tweede jaar van de brugklasperiode zaten er 2 meiden in onze klas die rookten, make-up droegen en verkering hadden. Erika en Caroline waren open over wat ze allemaal al gedaan hadden en schepten op over het aantal jongens dat ze versierd hadden. Het leek mij ook wel wat om verkering te hebben en te tongzoenen.

Ik kwam er keer op keer achter dat er meiden waren die iets konden en deden wat ik wel wilde maar niet durfde; jongens versieren. Om versierd te worden, leek mij, moest je op z’n minst buitengewoon knap, spontaan of zelfverzekerd zijn. Ik was geen van drieën. Totdat ik erachter kwam dat ook de minder knappe, spontane en zelfverzekerde meiden verkering kregen.
Het moest wel aan mij liggen, mijn zwart zijn viel wel heel erg op in deze witte Achterhoekse gemeenschap. Het schrikte niet alleen onbekenden af ook jongens van school deden geen enkele poging bij mij in het vizier te komen. Ik moest zelf overgaan tot actie.
Aandacht
In Doetinchem was een Vereniging voor Rijksgenoten geopend. Tijdens de feestelijke opening ontdekte ik dat er meerdere mensen uit Suriname en de Nederlandse Antillen in Doetinchem woonden, ook van mijn leeftijd. Ik leerde Stephen kennen. Hij had glanzende curly en deed aan breakdance. Voor het eerst in mijn puberleven voelde ik dat een jongen die ik leuk vond, mij aandacht gaf. Elke keer dat we naar de Vereniging gingen, hoopte ik dat Stephen er zou zijn. Waarschijnlijk vond Stephen het wel grappig om mij aandacht te geven, hij moet zeker gemerkt hebben dat ik gek op hem was. Zodra hij me aansprak, wat hij regelmatig deed, voelde ik me zenuwachtig worden, durfde ik niet uit mijzelf een gespreksonderwerp aan te snijden en lachte ik om elke grap die hij maakte. Ik was hartstikke verliefd.

Op een dag wandelden er twee hindoestaanse meiden de zaal in. Hun lange haren en nagels zo ook hun hoge hakken fascineerden me. De oudste van de twee liep regelrecht op Stephen af en begroette hem met een zoen op zijn mond. Ongemerkt glipten Amber en ik ervan door. Mijn verliefd verdween als sneeuw voor de zon, ik was kansloos als dit was waar Stephen van hield.

Op een avond was ik met Amber naar een uitgaansgelegenheid in een dorp verderop gegaan. Binnen enkele minuten stond er een groepje jongens om ons heen. Er werd aan ons haar gevoeld, er werd gevraagd waar we vandaan kwamen, we voelden ons gevleid en onhandig met deze overdreven aandacht die puur en alleen op ons donkere uiterlijk gericht was.

De groep verdween en ik keek wat om me heen. Aan de andere kant van de dansvloer zag ik een gespierde jongen staan. Hij had half lang haar, droeg een hemdje dat zijn spierbundels prijsgaf en lachte naar me, ik glimlachte terug. Voordat ik het wist stond hij naast me. Met aan zijn zijde een tolk, want de jongen scheen Duits te spreken. Of ik mee wilde naar buiten om te zoenen, een sterke zweetlucht drong mijn neusgaten in. Amber keek verbaasd opzij, ik voelde me overdonderd en totaal niet op mijn gemak.
De lichaamsgeur, de Duitse klanken en het totaal onverwachte voorstel tot intimiteit gaven me een gevoel van walging in plaats van een plezante prikkeling. Deze jongen was wel heel gretig en to the point. Ik sloeg het voorstel af. Even later zag ik hem zoenen met een ander meisje. Ik was blij dat ik niet als 1 uit zijn lijst te boek zou staan.
Verliefd
Op een zomeravond besloten Amber en ik naar Arnhem te gaan. We wandelden door de winkelstraat en keken onze ogen uit. Overal zagen we jongeren met een gekleurd uiterlijk. Niet alleen wij keken onze ogen uit, ook werden wij met grote ogen bekeken, nog nooit hadden we zoveel sjans als die bewuste avond. Op een bepaald moment kwam er een groepje jongens met een Surinaamse achtergrond, op ons af. Eén van de jongens was licht gekleurd met dreadlocks. Hij glimlachte naar me en vroeg of we meegingen naar een optreden van Mai Tai. Onervaren met flirten als ik was, zag ik deze vraag als een verpakte versierpoging. Ondanks het feit dat we niet naar het optreden konden en er verder niets gebeurde tussen ons, ben ik nog maanden lang op deze Frisco verliefd gebleven.

Een half jaar later belandden Amber en ik in een jongerencentrum in Arnhem. Er was een breakdance competitie gaande en alle bezoekers leken van Surinaamse of Antilliaanse komaf te zijn. Ik voelde een spanning, wie weet kon ik nu eindelijk Frisco weer een keer zien en zouden we gaan zoenen en verkering krijgen. Na een tijdje ontdekte ik Frisco, hoewel hij er anders uitzag dan de vorige keer, maakte mijn hart nog steeds een sprongetje. Ik sbewoog me door de drukte iets meer richting het optreden waar hij dichtbij stond. Nadat ik hem eindelijk goed kon zien, ontdekte ik meteen een meisje. Zij had lang ingevlochten haart en een kleine mond met volle lippen. Ze zat op een kruk die voor hem stond en riep steeds iets naar 1 van de jongens die optraden. Ze lachte ondeugend en gooide haar lange haar naar achteren. Ik stond erbij en keek erna. Als dit was waar Frisco van hield, dan was ik kansloos.

Vrijheid
In de zomer ging ik vaak op kamp met een grote groep leeftijdsgenoten in de bossen of bij de zee. Elke zomer weer werd ik verliefd, maar nooit was het wederzijds tot die keer in Renesse. Ik ontmoette Marco een grote blonde gespierde jongen met een voorliefde voor motors en meiden. Elke dag had hij een ander meisje waar hij mee zoende. Ik voelde me die hele week erg op mijn gemak, de aandacht die ik vanwege mijn uiterlijk kreeg, deed me goed en mijn verlegenheid en afwachtende houding leken verdwenen. De laatste dag ging ik eindelijk in op Marco’s avances hoewel het feit dat hij al vele meisjes had gezoend me wel erg tegenstond. We zoenden en dat voelde fantastisch.

Vanaf nu gebeurde het dat ik op vakanties in het buitenland meer durfde dan thuis in Doetinchem. Jaren later, ik was geen maagd meer, was ik alleen op een talenvakantie in Malaga. Ik voelde me de koningin te rijk, ik flirtte met de mannen om me heen en al snel was er een iets oudere man die ik in wist te palmen. Eigenlijk voelde ik niet echt iets voor deze man maar hij was niet lelijk of onaardig dus hadden we seks. Ik herinner me dat we op zijn bed lagen te zoenen en hij er achter kwam dat de condooms op waren. Er moesten condooms komen dus stuurde ik hem weg om ze te gaan kopen terwijl ik op zijn bed bleef liggen. Het voelde als een film, ik daar naakt op dat bed terwijl hij weggestuurd was om condooms te kopen. Als ik wilde kon ik gewoon verdwijnen en hem een leeg bed laten aantreffen. Het gevoel dat ik zelf kon besluiten wanneer ik bij hem wilde zijn en wanneer niet was waanzinnig, ik voelde me een super vrouw.
Ondertussen ben ik al 10 jaar gelukkig samen met mijn vriend. Er is op dit moment geen behoefte om op jacht te gaan naar iets anders. Toch blijf ik altijd een groot respect hebben voor vrijgezelle vrouwen die zelf bepalen wanneer ze met wie seks hebben. Daarom heb ik geen last van sletvrees maar eerder het tegenovergestelde...

Reacties