Wat had ik nou weer gevraagd.

Vorige week las ik op Facebook een bericht wat mij rijk zou maken. Vandaag zou er geld mijn kant opkomen als ik die bewuste dag, vorige week dus, enkel en alleen tekst zou knippen en plakken om het op mijn 'Wall' te plaatsen. Ik lachte erom en deed wat mij gevraagd werd.
Vandaag bedacht ik opeens dat het de dag zou zijn en besloot mijn ogen goed open te houden. Met dit soort beloftes zit dat wat je 'zoekt' meestal in een klein hoekje en als je niet goed oplet, loop je er zo aan voorbij.
Ik moest 's morgens even naar mijn werk komen om een wijziging in mijn vaste contract te ondertekenen. Natuurlijk had ik Dakini mee genomen naar dit gesprek.
De dames in de kamer waar ik moest zijn, waren beiden zeer gecharmeerd van Dakini en ik vroeg aan degene die haar wilde vasthouden of het klopte dat zei ook een dochter heeft. "Nee helaas niet", was haar antwoord, we zijn al 7 jaar bezig met IVF behandelingen. En nu moeten we het zelf betalen, de verzekering vergoedt het niet meer'.
Ik wist niet wat ik hoorde, de zogenaamde dochter waar ik haar jaren geleden mee gezien had, was de dochter van een andere collega geweest. Wat had ik nou weer gevraagd.

Deze vrouw, al jaren een bekend gezicht in de organisatie waar ik werk, kan niet makkelijk kinderen krijgen en ik heb dit nooit geweten.
Later in de tram bedacht ik wat een rijkdom ik bezit. Drie gezonde kinderen, allen zonder enige moeite gemaakt en geboren. Mijn collega heeft moeten sparen om in de zomervakantie voor een zoveelste keer behandeld te worden. In plaats van dat ik vandaag een grote zak met geld gevonden heb, heb ik weer eens beseft hoe rijk ik als moeder ben. Geen enkel geldbedrag overtreft dit gevoel.

Reacties