Je autosleutel vinden



'Ik ben nog steeds in mijn verliefde fase', zeg ik vaak wanneer mensen mij achterdochtig aankijken nadat ik weer eens ontzettend enthousiast over mijn liefdesrelatie praat.

'Ooh, nou dat gaat wel weer over', volgt er dan vaak, alsof het nodig is om mij gerust te stellen. En als het niet als geruststelling bedoeld is, worden de woorden waarschijnlijk uitgesproken om mij te waarschuwen voor de gevreesde teleurstelling die kan volgen, mocht de verliefde modus plotsklaps verdwenen zijn.

Ik heb dat allemaal niet nodig. De reden waarom ik zo razend enthousiast praat over dat wat er is in mijn leven, is ook omdat ik het een ieder gun hierin te geloven en het zelf te ervaren. Mijn overtuiging is dat wanneer je ergens weet dat er gelukzaligheid mogelijk is in de liefde in dit geval, je je daar onbewust voor openstelt. En je openstellen voor mogelijkheden, is in mijn ervaring een soort van tunen/resoneren zodat er zich iets kan manifesteren.

Laatst op de Open Up stranddag zaten we met een groepje bij elkaar en hadden we het over liefdesrelaties. 'Geloof jij dat er iemand binnen handbereik is die net zo naar jou verlangt als jij naar diegene, vroeg ik. De vraag zelf maakte  bijna al dat er bij de luisteraar iets shifte. 'Nooit zo specifiek over nagedacht', was de eerste reactie en daarna volgte een vertuigd 'jazeker!'.

Jaren geleden stelde ik een vrijgezelle vrouw dezelfde vraag, haar antwoord was: 'dat weet ik niet'. Toen zei ik, 'stop dan maar met zoeken.' 
Want als ik mijn autosleutel kwijt ben en ik er zeker van ben dat ie niet in huis ligt, ga ik daar niet zoeken. Alleen wanneer ik zeker weet waar ik de sleutel verloren heb, weet ik zeker waar ik moet zoeken en komt er een overtuiging dat ik hem ook zal vinden.

Er zit ook een stukje jezelf iets gunnen bij, vind ik. Een autosleutel is vrij concreet en een partner vinden kan wat vager klinken. Dus komt er iets anders bij kijken, 'gun jij jezelf een paradijslijk bestaan?' of vind je dat het leven zwaar en ingewikkeld hoort te zijn?

Zet hoog in, is mijn advies en onderschat de kracht van toeval en wonderen niet.

Mijn vraag aan alle vrijgezelle lezers van mijn blog is dus: geloof je dat hij/zij waar jij naar opzoek bent en naar verlangt net zo naar jou verlangt en binnen handbereik is? Gun jij jezelf die goddelijke liefdesrelatie?




Reacties